Oskenované práce soutěžících žáků z prvního stupně na téma "Příroda". Většina obrázků jsou formátu A4, ale našly se výtvory obdivuhodných rozměrů, které se do skeneru neměly šanci vejít.

Oskenované práce žáků druhého stupně, kteří se zúčastnili výtvarné soutěže na téma "Můj pohled na vesmír". Porota to musela mít hodně těžké, neboť některé práce jsou skutečně obdivuhodné.

Propozice uměleckých soutěží

Výtvarná soutěž I. stupeň - Příroda

Výtvarná soutěž II. stupeň - Můj pohled na Vesmír.

Vyhodnocení - patroni vyberou dvě nejlepší práce a předají porotě, ta vybere pořadí. Za třídu budou hodnocena 2 díla, která musí být odevzdána garantům třídy z řad 9. ročníků a to nejdéle do úterý 30. 5. do 9:40.

Recitace I. stupeň: Malá zmoklá slepice od Jiřího Žáčka

Z každé třídy je vybrán jeden žák/žákyně, který přednese zadanou báseň. Tuto báseň přednese porotě složené z žáků 9. tříd v hudebně dle daného harmonogramu. (žáci 9. tříd si pro děti budou chodit.)

Koko-koko-kolegyně,
kamarádky z ulice,
ještě na to myslím s děsem –
zdálo se mi včera, že jsem
malá zmoklá slepice!
Koko-koko-kolektivně
seděla jsem na hřadu,
snášela jsem, kdákala jsem
pronikavým kvočním hlasem,
když měl kohout poradu.
Koko-koko-koncem týdne
přišel sedlák: Puť, puť, puť!
Popadly mě silné dlaně:
Zejtra budeš na smetaně!
Zkrátka horor! Dobrou chuť!
Koko-koko-kolegyně,
Katko, Hanko, Alice –
upřímně mi odpovězte,
taky se vám zdává, že jste
malé zmoklé slepice?

Recitace II. stupeň: Děkuji od Karla Kryla

Z každé třídy je vybrán jeden žák/žákyně, který přednese zadanou báseň. Tuto báseň přednese porotě složené z žáků 9. tříd v hudebně dle daného harmonogramu. (žáci 9. tříd si pro děti budou chodit.)

Stvořil Bůh, stvořil Bůh ratolest,
Bych mohl věnce vázat,
Děkuji, děkuji za bolest,
Jež učí mne se tázat,
Děkuji, děkuji za nezdar:
Jenž naučí mne píli,
Bych mohl, bych mohl přinést dar,
Byť nezbývalo síly,
Děkuji, děkuji, děkuji.
Děkuji, děkuji za slabost,
Jež pokoře mne učí,
Pokoře, pokoře pro radost,
Pokoře bez područí,
Děkuji, za slzy děkuji:
Ty naučí mne citu,
K živým, jež, k živým, jež žalují
A křičí po soucitu,Děkuji, děkuji, děkuji.
Pro touhu, pro touhu po kráse
Děkuji za ošklivost,
Za to, že, za to, že utká se
Láska a nevraživost,
Pro sladkost, pro sladkost usnutí
Děkuji za únavu,
Děkuji za ohně vzplanutíI za šumění splavu,
Děkuji, děkuji, děkuji,
Děkuji, děkuji za žízeň,
Jež slabost prozradila,
Děkuji, děkuji za trýzeň,
Jež zdokonalí díla,
Za to, že, za to, že miluji,
Byť strach mi srdce svíral,
Beránku, děkuji,
Marně jsi neumíral,
Děkuji, děkuji, děkuji, děkuji, děkuji...

Hudební soutěž

Z každé třídy je vybrán jeden žák/žákyně, který zazpívá, zahraje či zahraje a zazpívá libovolnou píseň/skladbu. Porotou budou žáci 9. tříd. Vše proběhne v hudebně dle daného harmonogramu. (Žáci 9. tříd si pro děti budou chodit.)